Nieuwe cursus: (Her)ontdek uw oudere cliënt

Wat vinden ouderen belangrijk, wat zijn hun waarden en wensen? Hoe kunnen professionals of (startende) ondernemers zich nog beter inleven in hun belevingswereld en hen betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten? Deze vragen staan centraal in de cursus ‘(Her)ontdek uw oudere cliënt’ die plaatsvindt in Leiden op maandag 30 en dinsdag 31 oktober 2017. De cursus wordt zowel in het Nederlands als in het Engels aangeboden en maakt onderdeel uit van het EIT Health Campus programma.

Beter inspelen op oudere individuen
De cursus is ontwikkeld op basis van de succesvolle pilot-cursus ‘Wellbeing of Seniors’ in 2016 en bedoeld voor professionals van zowel profit als non-profit organisaties die zoeken naar manieren om hun organisatie te heroriënteren op de groeiende doelgroep van ouderen. In 2050 zal bijna één op de drie inwoners van landen met hogere inkomens boven de zestig jaar oud zijn. Maar het (her)ontdekken van oudere cliënten en klanten gaat niet alleen over marketing, zegt Joris Slaets, hoogleraar ouderengeneeskunde en directeur van Leyden Academy on Vitality and Ageing: “Het is van cruciaal belang om te weten wat er écht toe doet voor oudere burgers. Wat zijn hun verlangens, doelen en waarden? Alleen zo kunnen we de innovatieve producten en diensten ontwikkelen die van waarde zijn voor ouderen zelf én voor de samenleving als geheel.”

Leren in eigen tempo
(Her)ontdek uw oudere cliënt is een ‘blended’ cursus: na de twee klassikale lesdagen in Leiden volgt een online leertraject dat deelnemers in hun eigen tempo kunnen volgen. De opgedane kennis en expertise wordt toegepast bij het schrijven van een actieplan of beleidsplan met betrekking tot oudere klanten of cliënten, waarbij de deelnemers worden ondersteund door ervaren coaches.

Meer informatie over het programma, de instructeurs en praktische details vindt u op deze website. U kunt zich hier ook inschrijven.

Archief 2017



Archief
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009